22 April 2010

JOM HIAS UMAH

Semalam duk sembang2 ngan mak..ermm tengah fikirkan idea-idea untuk menghias umah sempena raya ni (lambat lg raya..he heee...)..xpe la kan, dari kami anak beranak xde menda nak wat..klu wat perubahan sikit2, lama2 siap gak..xletih badan.2 3 tahun ni, kamik dah x hias umah time bulan posa..slalu sblm posa dah siap pasang langsir, kemas2,mop umah..he hee,posa kan letih..bln posa time untuk bersantai je n tdo zzzzzzz....per idea erk utk tahun ni, rasa cam nak kediamanku itu nampak lebih santai je...slalu idea aku n mak sama..langsir xtau lagi nak tema warna apa..thn lepas dah merah..klu amik warna coklat gold pun ok gak kan...mak cakap nak tambah kabinet kaca tp xtau la mak aku nak letak kat mana lagi..ruang tamu rasa xde dah tpt kosong..ermm, aku pun ingat nak beli satu kabinet kaca utk letak mainan2 danial..nampak nyer ruang tamu kena ada perubahan, supaya dpt memuatkan 2 kabinet lagi..hi hii..klu arwah abah masih ada, confem dia membebel..masa mak nak beli kabinet TV 3 tahun sudah tu pun arwah abah dah bising2..arwah abah suka klu umah ada byk ruang, coz cucu2 hero smua..satu umah dia wat padang bola..hee....seronoknyer klu arwah abah ada, confem dia tlg kamik lap kipas, cat umah..tp ..Allah lebih sayang kan abah..

ermm, jom tgk pic2 kadiamanku..klu2 kwn2 ada idea nak bgkan..

ruang tamu kecik je..so x byk la perabot..tp mana la nak letak kabinet yg mak aku nak tu kan..mbe kena kosongkan ruang kat meja tpt mak aku mengajar ngaji..alaa, dlm pic tu nampak kerusi dia je..meja tu leh letak kat ruang tgh umah antara ruang tamu dan dapor...ermm leh bg idea ni kat mak klu dia setuju..



ermm ..ni bilik tido kamik..simlpe jer..ingat nak ubah posisi tp kena bincang ngan bie dulu..coz bilik ni pun kecik jer..kipas sampai 2, panass kan 2 3 bulan ni..lemak byk..terlampau penuh kat ruang meja solek, nampak nye aku kena kurangkan sikit barang2 kat situ..

gambar2 ni pun dah kena ganti yg baru..pic danial masa kecik, skng dah 1 tahun 3 bulan..or mbe tambah je new pic kat ruang ni..yg lagi satu tu, pic aku, dila, n pic kawin..ermm tak ubah kot..coz ni kenangan terindah kamik..
ok..kena cari byk idea lagi ni..lambat lagi raya, so sempat kot..


No comments: