12 April 2010

BERTUGAS DI KAUNTER (tiba2 lak nak citer2...)

ari ni aku jaga kaunter di pejabat aku..ari lak panas..huhhh aku x rasa kesejukan aircond dan kipas ni..berpeluh2 dh rasa..slalu ramai gak pelanggan dan tetamu dtg tp ari ni xde lak..dah kering mulut aku ni x bckp2 dr td..kang aku ckp sorang2 org kata aku giler lak..

xpe arr xde org dtg,leh jugak aku menulis kat sini..apa kata aku citer pasal kehidupan aku di masa dulu dan kesannyer hingga sekarang...

aku ni klu org xkenal, org ckp aku pendiam la,sombong la...tp sebenarnyer mmg aku sombong,...ha ha ha haaa...isshh,simpang malaikat..sbnrnyer,aku susah nak berkawan or rapat ngan sapa2 melainkan aku dah kenal lama dan aku rasa dia ok n blh dikategori kan sbg manusia..YANG tidak makan kawan sendiri..aku dah hidup 30 tahun, dr sekoolah lg aku asyik kena buli,kena jd kuli,oleh siapa??oleh kawan2 sendiri..yg kemana2 bersama,lepak bersama, ponteng bersama,buat jahat bersama,curi2 dating bersama...tp ni la dia kwn yg bkn manusia aku ckp td..aku ni blh diludah2 je..tp tgk sekarang!!akhirnyer korang kemana?aku berjaya jugak wlupun setakat kerja kerajaan..aku x nyusahkan org..akhirnyer SPM aku dpt gak pangkat 2 (2 je la termampu aku bg) dari korang yg pangkat3, SAP...tp ada x aku nyombong mcm korang..ada lak tu sampai ni x nak tegur aku,klu nampak aku ni terus masuk umah,mcm nampak hantu..(ada macam hantu ke aku??, comel je aku tgk).heee...

ada lak yg masih gunakan aku..ingat tolong aku masa aku di KL tu ikhlas tp ada sebab sbnrnyer..sbbnyer leh gunakan aku ...klu dia nak g mana2,g dinner ke,g kenduri kendara ke,g shopping ke..dia akan ajak aku merangkap driver dia la..padahal masing2 ada laki..aku ni jenis klu dah org mintak tlg aku x sampai hati lak..sampai bie aku marah,ye la aku ni dah x lekat kat umah...dah x sempat nak melayan suami..dia lak mcm xde laki kat umah, laki dia jaga anak,dia bantai melalak..(time ni aku baru kawin xde anak)...akibatnyer bie aku dah x bg kuar umah/x bg menyahut klu dia dtg panggil aku kat umah, xbg jawab panggilan or sms dr dia..alhamdulillah sgt aku dpt suami yg baik yg xsuka isteri bersosial..tahap paling kemuncak bila dia x dpt ajak aku kuar, dia pinjam keta aku..sekali dua kali,...berkali-kali..sampai nak g JJ depan umah tu pun dia pinjam keta aku..aku sdiri pun g jalan kaki je ngan bie..yg ni mmg bie aku marah giler,coz kita org sampai x blh nak g mana2..keta asyik kat dia je kan..akhirnyer aku dpt tukar balik ke Bentong..alhamdulilah sgt,yg ajaibnyer bila aku dah duk bentong ni..aku dia wat x nampak je..klu terserempak cpt kona pat lain..tgk???kawan ke mcm tu..bila dah xblh digunakan lg, buang campak jauh2..

tu la yg buat aku cukup berhati2 dlm memilih kawan..ni citer kwn2 SEKOLAH aku dulu..
citer kawan2 seumah,citer kawan2 sepejabat(tp yg ni xde kot yg sampai thp lupa kwan..smua ok la)..cuma ada satu tragis yg berlaku,pergaduhan besar semasa keje di IB dgn seseorg, pasal sampah je..ha ha haa..kelakar beb..tp skng kami dah jd kawan baik..tu la kenangan terindah kami..he he heee....nnti aku citer kan..tngguu....

No comments: