10 July 2014

TERASA DIRI DIHARGAI

Alhamdulillah, semalam 10 Julai 2014 setelah sekian lama menanti.. 12 thn perkhidmatan, baru terasa diri dihargai.. ha haa.. boleh gitu?? 

meh aku citer dari awal aku start keje gomen ni.. 

aku ni dolu dolu menangisi klu nak isi borang keje .. tulisan pn x cantek.. huhh!! alasan.. :P Mak aku adalah orang penting dlm keluarga, beliau sgt rajin mengisi borang2 keje utk anak2 dia.. dan akhirnya alhamdulillah kami semua skng bekerja hasil usaha mak pinjam surat khabar jiran cari iklan keje dan siap isikan borang lg.. tima kacih mak.. jasa mak x terbalas dek kami.. kami sayang emak.. :) 

 tu baru mukadimah.. uhuu.. 

ni nak citer first aku lapor diri sbg pembantu akauntan adalah di Istana Budaya.. 5 thn berkhidmat kat situ.. mmg best sesangat.. lepas tu aku bertukar ke KPKT tp xlama setahun je. aku ngengada isi borang tukar balik Bentong.. aku dpt ke PPD Bentong.. 6thn jugak aku kat situ.. 12 thn berkhidmat kot, baru merasa APC.. apa itu APC?? ANUGERAH PALING CANTEKK.. he heee... jangan muntah okehh.. 
sememangnya cantek itu adalah anugerah.. korang xmo cantek??? aku nak.. siap anugerah lg.. :P jangan perasan linnanayus, xkan ado anugerah itu utk ko.. muka berjehawatt, ada hatiyy.. uwerrkk!! APC tu adalah Anugerah Perkhidmatan Cemerlang, PPD Bentong bebesar hati bagi kat aku.. bkn aku sorang, jgn perasan lagikkk... ramai kot 150+++ gitu yg dpt.. dan semalam 10 Julai adalah hari terindah buat aku.. bkn saja dpt APC, malah dapat jumpa kengkawan yg amat dirindui.. sangap kot lama x jumpa.. siap dpt adiah lg dari Cik Rozie, bos aku yg paling best.. syonok sgt bila cik rozie bg adiah, beserta kata2 semangat utk aku.. 

yg sedeh nya masa aku trima APC ni aku dh pun bertukar ke MINDEF.. menangisi lagi.. sedeiiii gilaaaaa... PPD terbaik, tp demi hubby aku gagahkan jua.. cian hubby selama ni ulang alik ke KL sowang2.. skng dh ada aku, gagah jugak nk g keje berdua.. syonok, teringat time2 bercinta dulu.. berdua bersama ke mana2.. 

walaupun hati masih belum ada di tempat baru ni, tangisan masih belum berenti.. tp ye la, nk wat cmner.. dh hakikatnya aku mmg kat sini.. kena la trima.. apa apa pun tima kasih PPD kerana memberi peluang pada sy.. anugerah ini xkan sy lupa.. 

PPD tetap dihati.. lup u all.. 


No comments: