22 July 2014

PERTUKARAN TEMPAT KERJA BARU


 Dah 3 minggu aku berulang alik gi keje dari Bentong, Pahang ke KL.. letih x terkata..Besarnya dugaan bila dh keje KL ni.. keje pulak kat tempat yg ko akan rasa " alaaaa..." wahai nasib, dulu sebelum ko dpt keje KL ko eksaitet gila kennnggg..bagai2 ko plan dlm pala otak.. bila dpt surat tukar " kenapa begini????" ye la, aku mmg nk tukar KL tp bkn kt tempat INI... adoyaiii.. 
 
Dah la aku tau tukar pn sbb aku terbukak EMAIL aku.. berdebar jantung makngah tgk ada email PERTUKARAN dari AG. terus macam BEST NYAAA!!! tp lepas aku bkk email tu, tgk tpt pertukaran.. mcm nk nangis meeeehh... macam " boss!! sy xmo tukar, sy syg bos" hu huuu...

Why?? Pengangkutan awam susah kat situ.. aku dh la malas nk bwk keta.. salah satu sbb aku mmg xmo. aku siap email kt AG gtau klu boleh aku nk g library sbb budak library tu nk kluar g Seri Kembangan. tapi AG suh aku isi borang tukar baru dr tpt keje baru aku tu.. leceh la.. dan akhirnya dengan berat langkah aku g la jugak.. 30 Jun 2014 bermulanya episod baru dlm diri aku.. dah la Bulan Posa.. ermm naya tul.

Lepas 2 minggu aku kat sini, aku dikejutkan dgn berita yang agak baik bila aku ditawarkan pemangkuan W22 .. tp yang agak mendukacitakan bila KL xde kosong.. aku isi borang setuju terima tu, walaupun putrajaya.. hu huu.. keputusan nya belum tau lg samaadaa aku dpt atau x.. aku cuma mngharap aku dpt sbb aku kurang selesaa kerja di sini.. bila dr awal ko dh set kt pala otak ko tpt ni x best, maka x best la jdnya..walaupun kwn2 ko smua best, keje pn x byk, suasana ceria tp itu tidak dpt menghidupkan JIWA aku. sedei kan.. 

yang penting selagi aku kat sini aku akan terus bekerja sbb itu ada lah tanggungjawab. Andaikata mmg rezeki aku di sini, aku kena terima dan redha. lambat laun ko akan selesa juga lin.. ** pujuk hati sendiri** walau hati menangisi spnjng masa.. waaa!!!




 
Library, punya lah aku tringin nk keje kt sini.. skng aku cuma lalu je sambil lambai-lambai.. "tunggu kedatangan sy ye satu hari nnti encik library.."



JEM!!!! satu punca juga aku stresss!!!!!



Nampak dah opis baru aku... opsss!!! klu ada yang, " ehh ehhh!!! aku tau la opis menda ni" 
sila abaikan .. heeee...lempangkan klu pecah rahsia.. :p




Time g keje ni, slalu jeling2 encik suami.. sambil hati berkata-kata, " please bwk perlahan-lahan, syg xnak masuk keje awal2, please!!!!" sambil mata terkebil-kebil.. klu dia perasan, dia akan tanya, " awk kenapa?"
hee .. terus tersedar aku dr lamunan..


nampak dah.. nampak dah.. HAAA!!!! SILA JGN PECAH RAHSIA AKU KEJE KT MANA !!!!
yg paling x best nya.. ko akan ke kaunter utk amik pas pelawat, pastu ko menapak la g kt bangunan tinggi tu sorang2.. letih oooo!!! dah la posa...


Alaaaaa bie, sambil pandang2 dia kat sebelah. senyum ala2 kera aku time ni.. salam cium tgn, bie cium pipi kiri kanan.. siap aku bg dahi lg suh dia kiss... pas tu muncung2 suh kiss jugak.. kena lempang skali, baru aku turun.. he he heeee... babye bie, jgn lupa jemput syg cepat2 tau... silap hari bulan tgh ari aku wazap bie, amik syg bie jom jln2.. PAKSA.. sbb stresss...  Bie pun muka stress amik aku.. hiii..

nampak x bertapa stress nye aku!!!!.. abaikan klu x faham ...  :(

No comments: