14 July 2014

12 Julai 2014 - Birthday Airis Delisha 2y

Sabtu 12 Julai baru2 ni adalah hari ulangtahun Airis Delisha,anak bongsu aku yg ke 2 thn.. dah 2 thn berturut-turut Delisha sambut birthday dlm bulan Ramadhan.. Alhamdulillah.. 

Pada awalnya aku ada majlis berbuka puasa bersama warga PPD Bentong di Hotel Seri Malaysia, Genting. tapi memandangkan bithday Delisha jatuh pd hari itu, so terpaksa la aku batalkan. Xtau nak buat apa utk celebrate bithday lisha.. Bincang2 ngan mak, kami muktamadkan buat nasi ayam je..tahun lepas pn nsi ayam.. ahaaa... nampak sgtt!!! senang gitu... la la la laaaa... tempah kek ngan JAH BAKERY, tokey nya Acu mak sedara aku.. tapi tu la klu tempah ngan Acu, sokmo nya free.. yang penting aku suka itu kek, cheese kek... yummy yummy!!..
sedap dan cantek... menangis aku nk potong... cam nak simpan je dlm almari kaca wat perhiasan gitu.. telan air liur je korang leh tgk.. makan no no nooo.. ahaa..

pagi tu kami pun kluar ke bandar, ehh x pg.. tghari kot baru bgn, berangan nk kluar pg2 ko... tghari jugak la g pasor.. hu huuu... elok2 je delisha tido, kami pun kluar 3 beranak.. first g cari adiah lisha, elok2 je yg dicari ada diskaun 50%, terus dibayar tnpa jeling2 yg lain..kang naya berjam2 duk situ cari adiah.. abg long danial pun x ketinggalan cari adiah utk adik.. pastu, kami g pasar beli brg2 nak wat nasi ayam.. g atas pasar beli getah pinggang baju kurung delisha n pupu pupu nya... last sekali g kedai kek acu..

 balik je umah terus ka dapor.. siap semua.. Alhamdulillah..

Pas berbuka, kami siapkan juadah utk para tetamu ( tapi kitaorg anak beranak dah pulun makan nasi ayam time berbuka td.. slurpppp!! kenyanggg nkoo..).. dah setel.. dlm kul 9 smua dh smpi.. budak adik td mata dh tekebil2 ngantok, bila tgk ramai dtg terus segar dia.. kengmain syonok dia tp seperti biasa abg long nenel sokmo yg eksaitet lebih.. suara dia je yg dgr.. bising ngalah ke org pompuaan...

 Acara potong kek dulu yer, pastu baru mkn nasi ayam.. wlupn x ramai tp meriah jugak dgn budak 2 org ni. bising mcm 100 org budak ada dlm umah aku... pening mak ngah... hu huu... dh letih aku citer, meh tgk pic lak..


puding manggo n kiwi.. aku buat tp resepi jgn ditanya.. ko beli je yg segera tu.. letak air, didihkan. masuk peti .. siap.. heee... 


yang ni beli.. puding jagung n agar2 santan... warna lebih kurang je.. adalah wajib agar2 kt umah aku ni.. pembuka selera.. 


jeng jeng jeng!!! ini dia... mcm hebat je.. walhal ni je pun makanan yg aku sediakan. berserta nasi ayam.. haaa haaa... 


Hadiah birthday Delisha dari ibu, ayah n abg long nenel.. 



 pic- pic skitar majlis.. 

No comments: