06 June 2010

OPIS LAMA SAYA BUAT MACAM NI?????????

korang pernah tak alami perkara diatas??..bila kakitangan pejabat korang yang bertukar dari jabatan lain ke tempat korang kerja..bila slalu sgt rujuk pejabat lama dia, sikit2 refer pejabat lama..yang kadang2 korang rasa menda tu x lojik langsung...menda yang boleh kata xboleh, menda yang xblh dia kata blh lak..kesudahannyerr timbul rasa xpuas hati antara kiter2 kan..???
dan bila xpuas hati, dah tentu kiter akan refer pada orang atasan atau senang2 terus refer kementerian..klu melibatkan pekeliling, bukak je ternet download pekeliling..tp selalu kiter dipihak yang betul, apatah lagi kiter ni blh la dikategori kan ORANG LAMA..sedangkan dia tu ORANG BARU..yang masih mentah..tp terbawak2 cara kerja di tpt lama sedangkan apa yg jabatan lama dia wat tu adalah terang2 salah..SO APA PATUT KITER BUAT BILA KITER DIDALAM SITUASI INI????

- PATUT KE KITER MELENTING?? marah2 tak akan dpt menyelesaikan masalah..

- PATUT KE KITER MENSABOTAJ BELIAU?? jangan, kiter masih ada hati perut..!!!

-PATUTKE KITER MEMULAU KAN BELIAU?? emm x boleh, coz beliau masih ada lg yg sayang..hiii...kuncu-kuncunya..kelak kiter yg terkena balik..!!

- PATUTKE KITER MEREPORT KE PIHAK ATASAN?? emm perkara ni seelok2 nya diselesaikan dlm dalaman sahaja, sekiranya tidak dpt dikawal, sila la report kat BOS BESAQQQ..

-PATUTKE KITER REFER KE PIHAK YANG LEBIH TAHU?? yang ni adalah perkara yang amat2 betul untuk dilakukan..bagi memastikan menda tu betul atau salah, adalah HARUS kiter bertanya kepada yg lebih mengetahui..sekiranya ada bukti atau pekeliling yg berkaitan, buatlah salinan dan bg la kepada kakitangan yang membuat ONAR tu td..sekiranya beliau masih nak cakap yg pejabat lama dia tu BETUL, suruhla dia telefon sendiri ..tanya lah sendiri kalau nak memalukan diri sendiri...hiiiii....

SO SENDIRI MAU INGAT LA KANNNN!!!!!!!!!...

3 comments:

iera said...

Hahahha...serius ko berjaya buat aku gelak sampai berair mata....aku paham..aku paham....

soclose2213 said...

tak pernah terikut-ikut..(hish ayat berlagak aje)hahahaha

kena berpijak dibumi nyata, masuk kandang kambing mmmmbekkkk, masuk kandang lembu muoooooo

diarieslinnanayus said...

iera : hee heee..dunia nyata ni iera..saja je wat lawak2 kang ada yg makan dalam lak kat opis ni..hiii hiii...

kaksue : betul tu kaksu..ni tak, beliau masuk kandang lembu bunyi macam itik sesat jalan kan kan kannn...he hee heeee...