28 August 2014

Bacaan Yassin pagi Jumaat

Sampai-sampai je pekeliling td, aku ngan encik hubby g sarapan dulu.. pusing2 hubby bawak g mkn kat tasik titiwangsa.. ok la, dr dulu pun mmg suka mkn kat situ.. so mknn nye pun sama je cuma pg td kari n sup belum siap lg.. nasi lemak ikan masin jadi pilihan aku, hubby aku x perasan lak dia makan apa.. heee... nampak kan tahap kelaparan aku cmner..

Sampai je kat opis, g toilet dulu membuang apa yang patut.. tgk Puan Maizan tgh basuh beras.. aku tnya rajin puan masak.. " Hari ni ada bacaan Yassin , tu yang kami wat nasi lemak ni"... oiccc!! nampak benar aku x positif pada persekitaran.. cmner aku leh xtau ada bacaan Yassin hari ni..malu jeeeerrrkk!! mau kasi lempang ini muka... tu la hidup x mo bercampur orang, sombong x bertempat.. salah kan diri sendiri!!

Disebabkan aku pn x bwk apa2 juadah utk menjamu rakan2 hari ni, maka dgn ini aku merajinkan diri tlg apa yg patut kat pantry.. tgk puan lin tgk kopek telor, byk tu 2 plastik, aku pn tawarkan diri utk tlg kopek.. ( hari tu jamuan raya pn aku nyibuk kopek telor, nampak nar aku x reti buat mnda lain dah... hiii).. apa2 pun aku ada gak nk tlg2 kengggg.. pastu tlg potong kuih.. tlg hidang2.. ok la dr aku x buat apa2.. ada gak sumbangsih aku di Bahagian Akaun ini.. ecehhh!!!

Dah siap2 hidang juadah, aku lepak2 sementara tnggu kawan2 abih membaca Yassin.. aku??? masalah wanita.. hu huu... sambil duk duk jeling mknn, x sabar lak nk makan.. padahal baru je pas mkn nasi lemak.. smntara xde orang ni, aku curi2 amik pic jap la.. hiii!!.. 


Dap Dappp!!! roti jala!!! feberet aku ni.. sabor saborrr.. 


Baca Harian Metro Online Jap.. sambil duk jeling2 surau.. Best nya dapat baca Yassin ramai2.. Bakpe la aku @#(@#! .. adoi laa.. 
Haaa!! dah kluar pun Para Jemaah kita.. Ok, sabar dulu.. bg laluan kat rakan2 amik mknn dulu.. aku apadahal, meja sebelah je ngan tpt makan.. zapp zapp zapppp, mknn tersedia di atas meja... hi hiii...



 Memandangkan perut dah kenyang, aku amik roti jala, kuih cendol dan sagu je.. tu pun bersusah payah aku nak abihkan.. sib roti jala tu aku suka.. kuih cendol ok la, aku bkn penggemar cendol so klu ditanya jawapan nya ok la blh telan.. wlupn tekak ada kembang2 gitu.. kuih sagu dia sedap, tu pun ada yang tnya aku cmner nk makan, aku buat2 reti je tuang susu cair n air gula atas sagu tu, ntah betul ke tidak.. hee..hentam saja la lalin..



 Air Nescafe.. Yang ni mmg aku teringin nak minum.. kawan aku yg buat, liza.. bau nyer menusuk ke jantung..  wlupn pas minum ada rasa fening fening sikit.. ada lalin kisah.. HKL dekat kan.. waaahh!!




 Ehhh!!! bukan ini saja tau yg baca yasin td.. ramai bebenor.. tp aku lupa nk amik pic.. dh siap makan baru teringat.. e ehh!! pic kawan2 x amik la.. org smua dh balik tempat masing2.. ni je yg tinggal.. blh la, asalkan ada boktii..


 Pic diri sendiri ada amik,. tp malas mau letak dlm ini entri, kang ada lak termontah asyik tgk pic aku. sikit sikit pic tuan punya blog.. macam ko cantek sgt.. wlupun x cantik, hati manyak baik ooo..

La la la la laaaaa!!!!


No comments: