25 January 2011

KISAH CINTA KU

tajuk pun macam gempaq je kan..hu huu!!! dah lama x ber entri ..teringin rasanya nak menambah koleksi entri ku..ecehhh!!!..
kisah cinta ku opkos la dengan my hubby kan..nak mengembalikan memori indah masa becinta dulu..biar jadik sebahagian dari alkisah blog..mana tau anak dah besar nnti, terbukak blog ibu dia nih..leh la baca sejarah pengenalan ibu n ayah yg ter sohor ni kan kan kannn...
2004-2006 - time ni aku duk kat sentul..kerja kat Istana Budaya..tiap2 ari g keje naik teksi..( mcm org kaya kan, padahal bas ada jer...heee...)time balik keje kul 5.30 ptg, rutin harian ku akan menyinggah kat kedai runcit or kedai makan bawah flat tpt aku tinggal kat Taman Dato Senu nun..tak masak okeyy!!!..tak suka...aku x suka masak..so beli makan siap2 balik keje tuh..
untuk pegetahuan, time ni aku dah diikat dengan seorang jejaka tampan *** TAMPAN KE??****..Mie namanya, permulaan perhubungan amat baik sekali, tp diakhir2 nyer agak goyang..Mie pun sibuk ngan keje.jumpa pun x slalu ok..padahal masing2 duk di KL..makin lama makin x suka, makin menci..dengan kata mudahnyer hati ku telah kosong buatnyer..ahakkkss!!!..kenapa?? biarlah rahsia...x baik mengaibkan orang..heeee...baik nyerr hakuuuu....pas tu dik kerana hati ku tlah kosong, makanya berkenalan la lak nan sowang artis ni ( artis ko!!..tp namanya biarlah rahsia juaaa...heee..)..tp x lama putus gara2 org ketiga..aku pun x kisah time tu coz aku masih ada mie..( kira jahat la aku memperduakan dia yg setia..)..Mie, baik tp egoiss tinggi melangit...
di saat-saat aku tgk krisis dengan mie, muncul la sowang mamat ni..penjual burger kat bwh flat aku..slalu peewiiitt peewiit aku time balik keje..lalu kat kedai burger dia kan..ada aku kesah!!!..x layan ok..mmg aku x layan asalnya..g publix pon time tu tipon mie, ada lak mamat tu, sibuk ckp ngan negro tu " ladies first..ladies first.." konon suh bg laluan la kat aku kan..masih x layan ok....
aku ada member wan nama dia..slalu mlm kuar lepak makan ngan wan kat kedai mamak depan je ngan stor burger mamat tu..aku citer kat wan pasal mamat poyo tu..siap g stor burger tu lg beli cd cetak rompak..( oopsss!!! cetak rompak okeyy..hee..)..sekali wan kenal la plak budak tu, satu sekolah ngan wan..DAUD nama dia..agak kacak dan bergetah time tu..kurus, berkumis...hensem nyerr diaaa..( skng dah jd suami aku tau..hiii..)..mlm tu aku nk beli cd ..aku tanya DAUD berapa harga cd tu, dia wat x layan..hangin je aku..malu pun ada..sib ada RIZAL kawan seberniaga dia yg melayan kami..
Esoknyer aku dah x dgr dia pewit2 aku..dia dah x ngorat aku..agak pelik sungguh..aku pun rasa macam hari2 ku kurang bila dia x ngorat aku..aittt!!! pelikkan??..jatuh cintan ke..dulu menci..tp apsal lak aku gini ni..rasa cam x syok je bila dia x usha2 aku..tahap gaban dah ni...aku pun apa lagi la kan, atur strategi baik punyerr..suh budak selenga si ana anak jiran aku jd posmen..he hee..gatal gak aku kan..tau apa yg aku buat???..amik pen sarawak , aku kikis batang pen..pas tu aku lakarkan no hp aku kat pen tu..hi hi hikkkk!!! genius x aku..suh si ana g antar kat kedai burger, ada ke daud x mo terima pen tu..dia suh ana bg balik kat aku..berlagak tul budak ni kan!!..ana call aku, kasiktau daud xmo. aku paksa gak ana bagi wlu apa cara sekali pun..( TAK MALU KAN AKU!!!...)..last2 dia amik la jugak...
pastu apa jadi???? Daud call aku!!!!!..ha ha ha haaaa!!!...berjaya plan aku..!!!..tanya sapa aku..xde maknanya aku nak menyamar..aku terus terang je dengan muka tnpa topeng ni haa..pastu esoknyer daud ajak jumpa, KAT KENDURI KAWIN BAWAH FLAT..x syok langsung budak daud ni..g la jumpa,,jap je..pastu aku naik...x kuasa nak berpanas..selang 2 3 hari, daud ajak jln2..aku pun apa lagi la, x tolak daaa..giler ko nak tolak kan..
opsss!! sblm tu kisah aku ngan mie..aku dlm proses nak pulangkan cincin tanda kat mie..mie dah tau aku nak putus..tp dia xmo..merayu2 bagai..aku lak mmg dah xnak..satu punca dan penyebab yg kukuh aku tolak dia hidup2..dan biarlah ia jadik rahsia keluarga sahaja, xperlu la aku mengaibkan sapa2 kat sini kan..sedeii la lak..hee..
sambung citer dating aku ngan daud..aku smpai mintak ira my bf tlg teman aku g beli baju n handbag baru..semata2 nak dating ngan daud..aku beli blous lengan panjang warna putih..n handbag yg harganya mencecah RM150..rasa dah lawa sgt dah aku time tu..makeup tebal2 konon nak bg santek kan..daud tunggu kat busstop bwh flat..siap2 terus turun kat bwah.. ko tau apa daud ckp kat aku time tu..sampai2 je kat dia " kenapa awk mcm opera cina??" soalan kuang ajar dr daud hari pertama keluar..( bie, ni ikhlas dr hati tau..dulu nyer citer la..hee..)...aku rasa macam nak naik je balik atas..terus ilang mood nak g dating..pastu smpai kat KLCC..taman klcc. dia komen lak aku nyer handbag, dia ckp mcm ceti nak g mintak utang..lagi KURANG AJAR OK..aku terus ilang mood. masa tu mmg aku dah reject dia..dia langsung xpandai nak amik hati aku..telalu jujur..kamik terus balik..kejap je kuar..aku mmg dah tolak dia mentah2..menyampah aku tgk..yg dia tu pakai mcm bangla ada aku tegur!!!..xde okey..lantak dia la kan nk pakai mcm apa pun..dah la dating ngan aku naik LRT jer..ada aku komplen??
pastu aku nekad xmo dah nak layan dia..baju aku pun dia komplen tau..macam zaman 60 an dia kata..rupa2 nyer daud ni suka pompuan yg pakai sempoi je..tshirt body n jeans pun dah okey..mana aku tau..aku tgk dia mcm warak2 je, macam jantan yg berdedikasi..so aku pakai la yg bersesuaian kononnyer..rupa nya salah tema daa..hee..mula2 xmo layan..tp kan masa tu aku tgh frust ngan Mie..so daud lak wlupun komplen aku mcm2 tempoh hari tp ttp call aku tiap2 hari..tiap2 mlm naik atas flat lepak kat tangga ngan aku..daud pun rupanya time tu tgh frust ngan ZALEHA awek dia time keje kat the mall dulu..leha tu nak btunang ngan pakwe dia..aku pun x faham daud ni, dah tau org tu ada pakwe tp ttp nak gak kat budak tu..budak tu pun gatal mempermainkan daud..ada pakwe tp layan daud lebih2 lak kan..kami pn jadik akrab, tp xde apa2 lg time tu..sbb masing2 tgh layan perasaan sbb frust tertonggeng kan..heee...
tiap2 hari call, tiap2 hari jumpa okeyy..smpi melekat la terus..pas daud jual berger , daud dpt keje kat the mall balik..time tu la kami couple tp yg paling bestnyer ntah masa bila tarikhnyer termaktub kami jd couple pun xtau..tiba2 je masing2 mengaku jd pakwe makwe..aku pun mmg dah syok kat dia. on je la kan..heeheeheee..

Daud dpt keje kat Balai Seni Lukis NEgara sebelah je dgn IStana BUdaya tpt aku keje...yahoo!!! lagi dekat tau..lagi syok..time ni kami masih naik teksi g kerja..alhamdulilah wlupun slalu gak gaduh2 manja..tp hubungan kami ttp menten gitu..thn 2005 dah pakai keta okey..dah senang nak g dating jauh..lepas la g perak, g PD berdating..he he heee...

Daud di Balai Seni Lukis Negara...kacak time ni..



2006 - kami BERTUNANG..20.08.2006..tarikh bersejarah penuh indah dlm hidup aku...

syok nyer bila dah tunang...pamili pun x risau kan..g mana2 pun org x kata dah..hu huu!!

2008 - kami KAHWIN ..11.01.2008...amat indah sekali..heeee...




gambar kawin kami...yg terindah dr yg paling terindah...


2009 - kami dapat anak.. 5.01.2009..Airyl Danial Bin Mohd Daud...hidup kami lengkap dgn kehadiran chaya mata..pindah duk bentong..

cahaya mata ku...Airyl Danial...

sekarang genap 7 thn kami menyulam cinta..saya sayang awak sangat2...moga KEBAHAGIAN INI MILIK KITA SELAMANYA......aminnn....

masa beddei nenel, anak kami 5 jan 2011...i luv my pamili...muahhhh!!!


1 comment:

Az Smile said...

http://wedecidewhatwewant.blogspot.com/